مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی ارشد مهندسی شهرسازی بازار کار شهرسازی
مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی ارشد مهندسی شهرسازی بازار کار شهرسازی

تحلیل عکس و فیلم در شهرسازی

تحلیل محیط شهری و حتی یک شهر از داخل آن و با حرکت در فضا امکان پذیر است ولی به نظر بنده تحلیل عکس و فیلم هم برای یادگیری و بررسی های شهری(در شهرسازی) به خصوص موضوعات فرهنگی، اجتماعی و بررسی علوم رفتاری بسیار مفید است. در ادامه به بررسی چند عکس شهری می پردازیم و از سویی این نکته فراموش نشود که این روش تصویری میتواند جزء مؤثرترین روش های آموزش، تبادل نظر و تولید علم در شهرسازی است. نظرات خود را ایمیل کنید یا در بخش نظرات قرار دهید.(نظرات شما در صورت تمایل با ذکر نام خود شما قرار داده می شود.)

Dr_dadkhah@yahoo.com

«برای آغاز این فایل را دانلود کنید و امید است در روز های آینده فایل ها جدید قرار داده شود.»

با تشکر دادخواه

یک کتاب خوب برای آغاز( شهرسازی چیست؟ )

قابل توجه ترم اولی ها (شهرسازان کوچک با آینده بزرگ) کتاب مقدمه ای بر مبانی برنامه ریزی  شیعه ، کتاب خوبی برای شروع، ساده نوشته شده و مفاهیم اولیه توضیح داده و به نطرم به عنوان اولین کتابی که یک شهرساز باید بخونه می تواند مفید باشد. (توجه توجه :برای شروع با هر کتابی شروع نکنید چون ممکن سردرگم بشید البته از استاداتون هم می تونید کمک بگیرید.) 

تفاوت مهنسی شهرسازی با برنامه ریزی و طراحی شهری

مهنسی شهرسازی برای برطرف کردن شکاف دو رشته و ایجاد رابطه متقابل میان این دو رشته ایجاد گردید با این حال تفاوت بارز میان این سه رشته وجود دارد. 

اولاً رشته مهندسی شهرسازی در کارشناسی به مدت 4 سال با 140واحد(20واحد آن عمومی) خوانده می شود ولی دو رشته برنامه ریزی و طراحی شهری کارشناسی ارشد بوده و 2 سال (تعداد واحدها بستگی دارد که پیش نیاز بخورید یا نه، اگر کارشناسی شهرسازی و یا مهندسی شهرسازی به دو رشته مزبور برود پیش نیاز ندارد)   

دوماً مهندسی شهرسازی وظیفه اتصال دو رشته را دارد 

 

سوماً مهندسی شهرسازی و یا کارشناس شهرسازی به مقدمات و حتی بعضی دروس برنامه ریزی و طراحی شهری می پردازد ...

 

ادامه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب ...

می دانید شهرسازی و مهندسی شهرسازی چرا ایجاد شد؟

برای خیلی ها این سوال مطرح است که چرا رشته مهندسی شهرسازی و یا حرفه شهرسازی ایجاد شده است.  

رشته شهرسازی همان طور که از اسمش پیدا است برای ساخت شهرها و همچنین ساخت شهرهایی بهتر از گذشته ایجاد شد. در کشور ما هم این رشته ابتدا در مقطع کارشناسی ارشد برنامه ریزی و جغرافیای شهری و بعد برنامه ریزی شهری و طراحی شهری ایجاد گردید. اما شکاف 

 

ادامه در ادامه مطلب... 

ادامه مطلب ...

درس مسکن رشته مهندسی شهرسازی

برای درس مسکن مقالات زیادی هست شاید بالغ بر 600مقاله که خوندن حداقل30 از انها ضروری ولی یک مقاله هست که در بخش مسکن برایم جالب بود و آن مسکن و مدرنیته بود این مقاله را برای دانلود گذاشتم. واقعاً  باید از جناب دکتر فاضلی تشکر کرد که با این دقت مدرنیته و مشکلات آن را شناسایی کردند. به مرور ان شاء الله مقالات بیشتری در وبلاگ قرار می دهم.

 

برای دانلود کلیک کنید.

بازار کار رشته مهندسی شهرسازی و کارشناسی شهرسازی

با سلام خدمت دوستان عزیز. 

خیلی ها در مورد بازار کار رشته شهرسازی یا مهندسی شهرسازی سوال می کنن. ببینید این رشته نسیت به سایر رشته بازار کار خوبی داره به خصوص در شهرهای کوچیک. یعنی ما در هر شهر تعدادی شهرساز نیاز داریم . الان اکثر شهرهای کوچک ما شهرساز ندارن یعنی کسی که این رشته را خواندن نداره. این رشته تقریبا تازه است پس بازم نسبت به رشته های دیگه جایگاه خوبی دار. توجه کنید که علاقه و تلاش در هر رشته ای شما را به اوج موفقیت می رسونه و همیشه براتون کار پیدا میشه. پی من بعضی خوبی ها و بعضی مشکلات این رشته را در بازار کار میگم البته این ها نظر شخصی وتجراب شخصی اگه تجاربی دارید که به نظرتون مهم در بخش نظر دهی قرار دهید. باتشکر 

عوامل مثبت رشته شهرسازی در بازار کار 

1.نسبتاً تازه 

ادامه را در ادامه مطلب بخوانید...

ادامه مطلب ...