مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی ارشد مهندسی شهرسازی بازار کار شهرسازی
مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی ارشد مهندسی شهرسازی بازار کار شهرسازی

ادغام یک رویکرد هوشمندانه و جامع به برنامه ریزی شهری و مدیریت حمل و نقل برای ایجاد شهرهای پایدارتر

ادغام یک رویکرد هوشمندانه و جامع به برنامه ریزی شهری و مدیریت حمل و نقل برای ایجاد شهرهای پایدارتر

شهرهای ما در حال رشد هستند و به همین ترتیب چالش‌هایی برای قابل زندگی کردن آنها وجود دارد. تخمین زده می شود که 70 درصد از جمعیت جهان تا سال 2050 در شهرها زندگی خواهند کرد. این افزایش شهرنشینی مستلزم رویکردی هوشمندانه، جامع و یکپارچه در برنامه ریزی شهری و مدیریت حمل و نقل به منظور پاسخگویی به چالش های اجتماعی پیش روی شهرها در سراسر جهان است. .

  
 

همکاری در بخش‌های مختلف که شامل چندین ذی‌نفع است، بخشی از دلیل این است که شهرهای دانمارک برخی از زیست‌پذیرترین و سبزترین شهرهای جهان هستند.

حمل و نقل پایدار همچنین نقش کلیدی در انتقال شهر سبز دارد. با بخش حمل و نقل که یک چهارم از انتشار CO 2  در اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد، جایگزین های حمل و نقل غیر نفتی بخش مهمی از راه حل هستند.

رویکردی جامع به توسعه شهری

تحرک شهری ، سازگاری با تغییرات اقلیمی ، انعطاف پذیری، مناطق سبز و آبی و آلودگی هوا همگی نمونه هایی از عناصر حیاتی هستند که باید در توسعه شهرهای قابل زندگی فردا در نظر گرفته شوند. با این حال، به جای تلقی این عناصر به عنوان مناطق مستقل، می توان از اتخاذ رویکردی یکپارچه تر و جامع تر به برنامه ریزی شهری، دستاوردهای اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی به دست آورد.

این یک تصور غلط رایج است که سرمایه گذاری در راه حل های پایدار بیش از هزینه برنامه ریزی شهری سنتی است. در دانمارک، ما در حال حاضر شواهد قابل‌توجهی داریم که نشان می‌دهد به سختی چنین است. در مقابل، اجرای راه حل های شهری سبز موارد تجاری قوی با زمان بازپرداخت کوتاه و بازگشت سرمایه بالا را ارائه می دهد. به عنوان مثال، دانمارک با سرمایه‌گذاری عمده در نوسازی و به‌روزرسانی زیرساخت‌های موجود و توسعه زیرساخت‌ها، خدمات و فناوری‌های جدید، توانسته است انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل و نقل را از افزایش تقاضا برای حمل و نقل جدا کند.

رونق توسعه شهری از طریق مشارکت

ایجاد یک شهر قابل زندگی به معنای اتخاذ رویکردی جامع از طریق مشارکت های دولتی و خصوصی و همکاری های بین بخشی است که امکان راه حل های هوشمند و شهری را فراهم می کند که نه تنها شهرها را شکوفا می کند، بلکه مکان هایی سالم، ایمن و جذاب برای زندگی می کند. شهرهای دانمارک، چه بزرگ و چه کوچک. ، از مدل های منحصر به فرد مشارکت عمومی و خصوصی برای حل بسیاری از چالش های خود در رابطه با سازگاری با آب و هوا، بهره وری انرژی، تحرک و زیست پذیری استفاده کرده اند.

دانمارک برای سال‌ها پیشرو در برنامه‌ریزی تحرک شهری بوده است. ما یک سنت قوی برای دوچرخه سواری افراد از همه لایه های جامعه داریم و این به بخشی جدایی ناپذیر از داستان دانمارکی تبدیل شده است. در واقع، دوچرخه سواری 42 درصد از کل سفرهای کار و تحصیل در کپنهاگ را تشکیل می دهد. بنابراین، شرکت ها و شهرداری های دانمارکی شرایط عالی برای آزمایش و توسعه راه حل های پیشرفته برای زیرساخت دوچرخه را دارند.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد