مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی ارشد مهندسی شهرسازی بازار کار شهرسازی
مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی ارشد مهندسی شهرسازی بازار کار شهرسازی

تفاوت مهنسی شهرسازی با برنامه ریزی و طراحی شهری

مهنسی شهرسازی برای برطرف کردن شکاف دو رشته و ایجاد رابطه متقابل میان این دو رشته ایجاد گردید با این حال تفاوت بارز میان این سه رشته وجود دارد. 

اولاً رشته مهندسی شهرسازی در کارشناسی به مدت 4 سال با 140واحد(20واحد آن عمومی) خوانده می شود ولی دو رشته برنامه ریزی و طراحی شهری کارشناسی ارشد بوده و 2 سال (تعداد واحدها بستگی دارد که پیش نیاز بخورید یا نه، اگر کارشناسی شهرسازی و یا مهندسی شهرسازی به دو رشته مزبور برود پیش نیاز ندارد)   

دوماً مهندسی شهرسازی وظیفه اتصال دو رشته را دارد 

 

سوماً مهندسی شهرسازی و یا کارشناس شهرسازی به مقدمات و حتی بعضی دروس برنامه ریزی و طراحی شهری می پردازد ...

 

ادامه در ادامه مطلب....

لذا درک روشنی نسبت به دو رشته داشته و در صورت انتخاب هر کدام از دو رشته، رشته مقابل را درک کرده و فعالیت ها و پروژه های شهری عملکرد بهتری دارند. 

 

چهارم گفته می شود که فرد تمام یادگیری اش در دوران کارشناسی است(همه رشته ها) و ارشد بخش تکمیلی و phd نقش فلسفی و تفکرات و جهت دهی را بر عهده دارد. 

 

پنجم این نکته را فراموش نکنیم که حضور کارشناسان دیگر رشته ها در کارشناسی ارشد شهرسازی(برنامه ریزی و طراحی شهری) مفید بوده و در پیش برد اهداف شهرسازی بسیار مؤثر است مثلاً فردی که از ریاضی به ارشد شهرسازی می آید می تواند مدل های ریاضی مناسبی ارائه دهد زیرا به ریاضی تسلط بیشتری دارد. اما این ورود نباید بی جهت بوده و به رشته های پایه ای ( مهندسی شهرسازی) که به طور اساسی تر این رشته را مورد مطالعه قرار داده اند لطمه ایجاد کند. (این نسبت می تواند 30 به 70 و یا 40 به 60 باشدی عنی 40درصد سایر رشته ها و 60 درصد مهندسی شهرسازی و کارشناسی شهرسازی. این نسبت نیاز به کارشناسی و مطالعه داشته و باید شرایط آن زمان سنجیده شود.)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد