مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی ارشد مهندسی شهرسازی بازار کار شهرسازی
مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی ارشد مهندسی شهرسازی بازار کار شهرسازی

می دانید شهرسازی و مهندسی شهرسازی چرا ایجاد شد؟

برای خیلی ها این سوال مطرح است که چرا رشته مهندسی شهرسازی و یا حرفه شهرسازی ایجاد شده است.  

رشته شهرسازی همان طور که از اسمش پیدا است برای ساخت شهرها و همچنین ساخت شهرهایی بهتر از گذشته ایجاد شد. در کشور ما هم این رشته ابتدا در مقطع کارشناسی ارشد برنامه ریزی و جغرافیای شهری و بعد برنامه ریزی شهری و طراحی شهری ایجاد گردید. اما شکاف 

 

ادامه در ادامه مطلب... 

میان دو رشته برنامه ریزی شهری (که رشته ای مدیریتی، کلان، اجرایی و ریاضی وار است) و رشته طراحی شهری( که طراحی، هنری، متمایل به معماری ساختمان و منظر است )در بازار کار و در انجام فعالیت های شهری باعث بروز مشکلات فراوانی گردید. این مشکالات و نزاع دائمی میان متخصصین این دو رشته، نیاز به رشته جدید که به صورت پایه ای به مسائل شهر بپردازد و شکاف بین دو رشته برنامه ریزی و طراحی شهری را از بین ببرد و درک متقابلی از دو رشته مذکور داشته باشد ایجاد گردد. رشته مهندسی شهرسازی در زبان انگلیسی معادل برنامه ریزی و طراحی شهری معنا می شود و در زبان فرانسه متخصص شهرساز یعنیurbanism معنا می شود. و مفهومی نویی است که در ایران ایجاد گردید ودر کشورهای دیگر الفاظ دیگری دارد.  

 

حال می دانید چرا مهندسی شهرسازی در ایران ؟ مهندسی در معنای امروزی و غربی به معنی engineering است در صورتی که در زبان فارسی به فردی که با هندسه سر و کار دارد اطلاق می گردد. در تمام رشته ها به مهندسی به معنی engineering و در معماری و شهرسازی مهندسی به شخصی که با هندسه سروکار دارد اطلاق می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
بزرگترین دیتابیس چت ایرانیان - WildBuzz پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:05 ب.ظ http://wildbuzz.ir

وبلاگ خیلی خوبی داری! به سایت منم سر بزن

عنایت پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:22 ق.ظ

محسن. هم نوشتی اطلاغ هم اطلاق! جالبه! خودتم خودتو قبول نداری؟؟؟؟

مرسی غلط تایپی زیاد حساس نشو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد